Baza Konkurencyjności
Czym jest Baza Konkurencyjności?
Baza Konkurencyjności jest portalem internetowym, umożliwiającym upublicznianie ogłoszeń (zapytań ofertowych) w celu zbadania rynku i wybrania wykonawcy.
Jaki jest cel Bazy?
Baza ma zapewnić przejrzystość i szeroki dostęp do zamówień udzielanych przez beneficjentów. w ramach zasady konkurencyjności, o której mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL oraz w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS w okresie programowania 2014-2020.
Dla kogo Baza Konkurencyjności?
Stosowanie Bazy jest obligatoryjne zarówno dla beneficjentów Programu Kapitał Ludzki jak i Programu Wiedza Edukacja Rozwój:
- od 1 stycznia 2015 r. dla beneficjentów Programu Kapitał Ludzki zobowiązanych do stosowania zasady konkurencyjności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL (wartość zamówienia od 14 tys. euro netto).
- od 1 lipca 2015 r. dla beneficjentów Programu Wiedza Edukacja Rozwój zobowiązanych do stosowania zasady konkurencyjności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS w okresie programowania 2014-2020, z zastrzeżeniem o którym mowa w podrozdziale 6.5.3 pkt 7 lit a tiret ii.
Kogo dotyczy zasada konkurencyjności w latach 2014-2020?
Udzielanie zamówień publicznych w ramach projektu następuje zgodnie z zasadą konkurencyjności w przypadku:
- beneficjentów zobowiązanych do stosowania ustawy prawo zamówień publicznych (wartość zamówień 50 tys. zł netto – 30 tys. euro netto),
- beneficjentów nie zobowiązanych do stosowania ustawy Pzp (od 50 tys. zł netto), a w przypadku zamówień sektorowych o wartości równej lub niższej od kwoty określonej w art. 11 pkt 8 ustawy Pzp, a jednocześnie przekraczającej 50 tys. zł netto z zastrzeżeniem pkt 3 i 4 rozdziału 6.5 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS w okresie programowania 2014-2020.
Jakie korzyści daje upublicznienie zapytania ofertowego poprzez Bazę?
Korzyści dla zamawiających (beneficjentów – publikujących ogłoszenia o zamówieniach):
- pełniejsze rozeznanie rynku,
- potencjalnie większa liczba ofert.
Korzyści dla oferentów (potencjalnych wykonawców zamówień):
- większa przejrzystość i szerszy dostęp do zamówień.
- oszczędność czasu (zgromadzenie wszystkich ofert w jednym miejscu).