Konferencja „Urząd przyjazny klientowi”

15.02.2012
Przedstawiciele DSC KPRM oraz wykonawców przy stole prezydialnym
W dniu 9 lutego odbyła się konferencja „Urząd przyjazny klientowi". Konferencja została zorganizowana w ramach projektu „Klient w centrum uwagi administracji" realizowanego przez Departament Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (DSC KPRM). Spotkanie było podsumowaniem Zadania 1 w projekcie „Wdrożenie standardów zarządzania satysfakcją klienta we wskazanych urzędach administracji rządowej".

Konferencję poprowadzili przedstawiciele Departamentu Służby Cywilnej KPRM oraz wykonawców Zadania, to jest firm: Client First, Grupa IQS, PSDB oraz Sofrecom.

Na początku konferencji przedstawione zostały założenia Zadania 1 oraz zrealizowane działania, to jest: identyfikacja klientów urzędów, badanie satysfakcji klientów, szkolenia, opracowanie katalogów i kart usług, opracowanie zbioru dobrych praktyk.

Przede wszystkim zaprezentowane zostały trzy dobre praktyki opracowane w trakcie realizacji projektu w urzędach objętych wsparciem.

 Dobra praktyka 1:

 „USPRAWNIENIE OBSŁUGI KLIENTÓW ANGLOJĘZYCZNYCH Z JEDNOCZESNĄ AKTYWIZACJĄ ZAWODOWĄ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH" - Komenda Miejska Policji we Wrocławiu

 Dobra praktyka 2:

 „JEZUICKA 13 - ARCHIWUM Z ZUPEŁNIE INNEJ BECZKI" - Archiwum Państwowe w Lublinie

http://www.jezuicka13.pl/

 Dobra praktyka 3:

 „WYKORZYSTANIE POTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH W INFORMACJI PODATKOWEJ" - Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku - Izba Skarbowa w Warszawie

 W sumie opracowano około 140 dobrych praktyk w 100 jednostkach administracji rządowej. 41 z nich zostało opisane w opublikowanym zbiorze dobrych praktyk. Serdecznie zachęcamy do lektury.

W dalszej części konferencji zostały zaprezentowane „Wytyczne w zakresie doskonalenia usług administracji" czyli jak zaprojektować i wdrażać procesu zarządzania satysfakcją klienta w urzędzie. Omówione zostało także Zadanie 2 w projekcie czyli „Optymalizacja procesów związanych z obsługą klienta".

 

Projekt „Klient w centrum uwagi administracji" realizuje cele postawione przed Działaniem 5.1 PO KL „Wzmocnienie potencjału administracji rządowej". Jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.